Tilbage til fejlfinding
motorlet

Motoren bliver meget varm under kørsel

Estimeret tid: 20 minutter

Symptomer

  • Motor føles meget varm
  • Lugter brændt
  • Tab af effekt ved varme
  • Termisk nedlukning

Løsninger

1

Normal drift

Det er normalt at motoren bliver varm, især ved bakke eller høj assistance. Hånd-varm (40-60°C) er normalt.

2

Reducer belastning

Skift til lavere assistance-niveau ved lange stigninger. Trap mere selv og giv motoren pauser.

3

Tjek ventilation

Snavs kan blokere køleribber på motoren. Rens omhyggeligt med tør børste eller trykluft (lavt tryk).

4

Kontroller gearvalg

Kørsel i for højt gear belaster motoren. Brug lavere gear ved stigninger så kadencen holdes over 60 omdrejninger/minut.

5

Termisk beskyttelse

Moderne motorer har varmebeskyttelse der sænker effekten automatisk. Hvis motoren ofte overopheder, kontakt forhandler.

Løste det dit problem?

Hvis problemet fortsætter efter ovenstående trin, anbefaler vi at kontakte en autoriseret cykelforhandler eller værksted.

Vigtigt

Arbejd altid sikkert med din elcykel. Afbryd batteriet før du arbejder på elektroniske komponenter. Hvis du er i tvivl, kontakt en fagmand. Forkert reparation kan være farlig og ugyldiggøre garantien.